Årsmøte med Generalforsamling 2017

Publisert: 26.04.17
Det var 42 medlemmer av NFS som møtte opp denne tirsdags kvelden for å feire NFS-året 2016.

Kvelden ble åpnet med nydelig pianospill av Anne Helen Ognøy, før kveldens først faglig innlegg ble introdusert: "”Dopingkontroll og dopinganalyse” ved Yvette Dehnes fra Norges laboratorium for dopinganalyse. Det var veldig spennende å høre om hvordan de er organisert og hvordan de jobber når de får inn en prøve til analyse.

Etter god mat og drikke ledet vår avtroppende styreleder, Kari Grønås, oss galant gjennom alle generalforsamlings-sakene. Styrets beretning vitner om stor aktivitet i Selskapet, og medlemsmassen øker jevnt og trutt (10% økning i 2016). Valget foregikk elektronisk i forkant av generalforsamlingen, og det har aldri vært så stor valgoppslutning noen gang før, hele 16,7%. Vår nye styreleder, Håvard Selby Ebbestad, fikk ordet og sa at han gleder seg til å arbeide med et så entusiastisk og flott styre! Kari Grønås og Tove Pharo Glæserud ble takket for god innsats med blomster og sprudlevin (Tove var ikke tilstede, men fikk gavekort tilsendt i posten).

Det nye styret ser slik ut:

Håvard Selby Ebbestad, styreleder
Hedvig Nordeng, styremedlem
Øyvind Holte, styremedlem
Rebwar Saleh, styremedlem
Mari Solberg, styremedelm
Hege Willoch, styremedlem
Arton Baftiu, varamedlem
Elin Rugnes Andersen, varamedlem
Annette Race, varamedlem
Ingvil Holth, varamedlem
Cathrine Christiansen, observatør NoPSA

Etter at Kari opphevet generalforsamlingen var det duket for hjemmelaget bløtekake og kaffe, før det siste faglige innlegget ble annonsert;  "”Farmasøytfokus i Antidoping Norge” ved Astrid Gjeldstad fra Antidoping Norge. Astrid startet i en 50% stilling ved Antidoping Norge 1. mars, og er den første farmasøyten som er blitt ansatt der. Hun har allerede nå klart å vise hvor viktig det er å ha en farmasøyt med på laget, og det varer nok ikke lenge til hun blir tilbudt en 100% stilling (mine ord)!

Yvette Dehnes og Astrid Gjeldstad

Det offisielle programmet ble avsluttet kl 21, men stemningen var så god at det skulle ta ennå et par timer før de siste forlot lokalet.... :-)

Hilsen Hege,
daglig leder